Proceskonsulent til PostNord
Konsulenthuset ballisager
Proceskonsulent til PostNord
Konsulenthuset ballisager

Proceskonsulent til virksomhed med 400 års erfaring og fokus rettet mod fremtiden

Du kender os sikkert fra de røde postkasser eller vores kolleger i blåt, der deler pakker ud. Måske har du også hørt, at de røde postkasser snart hører fortiden til, og at dine breve ikke længere fragtes af os. Årsagen? Vi har holdt fanen højt de sidste 400 år og planen er, at vi er her minimum 400 mere.

Hvis ikke de røde postkasser afslørede os, så afslører vi os selv; vi er PostNord. Lige nu er vi på udkig efter dig, der som vores nye Proceskonsulent har lyst til at være med, når vi fortsat styrker vores nordiske samarbejde med Sverige, Finland og Norge – og forsætter med at dele danskernes pakker ud. Vi leder efter dig, der motiveres af at effektivisere processer, både dem du selv opdager i din dagligdag, men også dem, organisationen definerer og efterspørger.


Din nysgerrighed og hang til at effektivisere er præcis dét, vi søger
I stillingen får du en central rolle i at understøtte forskellige projekter relateret til procesoptimering, systemimplementering og strategisk udvikling. Dette er på tværs af hele vores Purchase-to-Pay (PtP) område. Dine opgaver vil spænde over både store og små projekter, hvor du agerer som projektleder, er hands-on, sørger for fremdrift, harmonisering, strømlining og/eller faciliterer.

Mere konkret, vil du i din nye hverdag:
  • Optimere, strømline og udvikle processer på tværs af hele PtP i nordisk regi med fokus på at forbedre effektiviteten og reducere kompleksiteten.
  • Sikre ensartethed på tværs af forskellige regioner, teams og systemer i relation til PtP-processer.
  • Deltage i systemimplementeringer, herunder opgaver som planlægning, UAT-testning, datamigrering og support efter implementering.
  • Samarbejde med interne, eksterne og tværfunktionelle teams, herunder IT, finansafdelingerne i vores Shared Service Finance enhed, og interne interessenter i forretningen, for at identificere procesforbedringer og anbefale løsninger.
Derudover får du også en rolle i at opdatere og vedligeholde stamdata, så de er compliant og konsistente på tværs af vores systemer. Du vil desuden møde ad hoc-opgaver i din hverdag, såsom fejlfinding, dataanalyse og support til igangværende initiativer.


Bæredygtighed, ordentlighed og medmenneskelighed
Hvis du tænker, ovenstående opgaver lyder som et match for dig, kommer her et par stikord om den hverdag, du ellers kan se frem til. Når vi siger, at vores fokus ligger på fremtiden, handler det om, at vi ønsker at bidrage til at morgendagens generationer får de samme muligheder som os selv. Derfor har vi gang i flere initiativer, når det kommer til vores klode. Dem kan du læse meget mere om på vores hjemmeside.

Bæredygtighed handler for os også om vores medarbejdere. Du vil eksempelvis møde kolleger, som din tætte kollega og sparringspartner, Anja, der har været i flere forskellige roller i PostNord. Anja har været en del af virksomheden siden 2001, så du kan roligt forvente, at der er hjælp at hente, når du står overfor en opgave, du har brug for lidt flere input til.

Derudover kan du glæde dig til at møde din nærmeste leder, Trine. Trine er den type leder, der går op i ordentlighed. Hun er kendt blandt sine medarbejdere for at støtte op om sit team. Trine fortæller selv:

“For mig handler ledelse om, at teamet arbejder i samme retning, og at vi går efter det samme mål. Jeg har fuld tillid til, at mine medarbejder kan træffe de beslutninger, der skal til – og at de også rækker ud, når der er behov for det. Jeg drømmer om at kunne supplere mit allerede dygtige team med en, der virkelig er nysgerrig på, hvordan vi kan blive endnu bedre i vores processer og som bare har lyst til at lære kolleger og organisationen godt at kende”.


Udnyt din viden om økonomi, regnskab og procesudvikling
Når du er kommet hertil, forestiller vi os, at vi har ramt noget i dig. Vi giver dig også gerne et par ord på, hvad det er for en type profil, vi forestiller os, der vil matche godt til rollen og vores team. Du har en videregående uddannelse inden for eksempelvis regnskab og økonomi, samt nogle års erfaring med procesudvikling - måske endda erfaring som projektleder?

Engelsk i skrift og tale er desuden essentielt i rollen, da du arbejder tæt sammen med kolleger i de øvrige nordiske lande og vores outsourcing partner i Indien. Kan du blære dig med at kunne et andet nordisk sprog, er det kun en fordel.

Lidt mere detaljeret håber vi at høre fra dig, der har arbejdet i og måske implementeret ERP-systemer, og som anser Excel som et foretrukket redskab i din hverdag. Som person er du nysgerrig, selvmotiverende og så må du gerne have lidt Pipi-tilgang til opgaverne: “Det har jeg aldrig prøvet før, så det klarer jeg sikkert”. Du vil selvfølgelig altid kunne finde sparring hos dine kolleger.


Vi behøver ikke 400 sider fra dig
I stedet vil vi meget gerne modtage dit motiverede CV, hvor du skriver et par linjer om, hvorfor vi kunne være et match for hinanden. Ansøgningen? Den bruger vi ikke.

Vi er teamet op med Konsulenthuset ballisager, så hvis du har spørgsmål som ikke er blevet besvaret, er du velkommen til at kontakte Konsulent, Heidi Nielsen, på mail: hni@ballisager.com eller på telefon: 30 63 12 90.

Ansøgningsfrist d. 02.05.2025
Vi afholder samtaler løbende og lukker derfor jobopslaget, når vi har fundet den rette kandidat.

Bemærk! Heidi holder ferie i uge 16 og 17, har du spørgsmål i mellemtiden, er du velkommen til at kontakte Research & Employer Branding Konsulent, Helene Hedegaard, på hhe@ballisager.com.
Karriere muligheder
Godt socialt miljø
Tæt på offentlig transport
Internationalt miljø
Støtter diversitet
Mulighed for hjemmearbejde